Souhrny látky
- hodiny jsou číslovány ze spoda a jejich nčíslování je orientační, protože v každé třídě jsem trochu jinde!4
32- 40 hodina
referáty na jednotlivá vývojová období
32. hodina
Piaget a Kohlbert
31. hodina
Eriksnových osm životů
30. hodina
Vývojová psychologie: Freud a jeho vývojová státia
29. hodina
rozdělení referátů a jiných úkolů
28. hodina
oprava testu
27. hodina
test
26. hodina
opakování
pracovní sešit: 13/1; 14-15 vše; 28- 39 vše
25. hodina
City
https://www.123rf.com/photo_10428718_cool-cartoon-smiles-emoticons.html
24. hodina
Paměť
https://zpameti.cz/pamet/
23. hodina
Inteligence
www.ssvp.wz.cz/Texty/inteligence.html
22. hodina
Myšlení - myšlenkové operace
Pracovní list- Myšlení a řeč.doc (4,2 MB)
athena.zcu.cz/kurzy/did1/000/HTML/22/text.htm
21. hodina
Opakování
20. hodina
Vědomí - bdělost a spánek
Zněmy vědomí - použití drog, hypnóza
19. hodina
Pozornosta, její vlatnosti a poruchy
18. hodina
Představa a fantazie
17. hodina
Vlastnosti vnímání a možné poruchy
optické klamy 1..doc (73 kB)
optické klamy 2.doc (1 MB)
16 hodina
Vnímání
zdroj: učebnice Občanská výchova, 8. ročník, Frauz
15 hodina
- opakování
14 hodina
SOCIÁLNÍ DETERMINACE ČLOVĚKA
- prostředí v němž žijeme (kultura, normy,...)
- rodina
- škola
- vrstevnická skupina
článek: Osobnost a dědičnost_Vzpoura deprivantu_Koukolik_Drtilova.pdf (1,1 MB)
13 hodina
BIOLOGICKÁ DETERMINACE ČLOVĚKA
Hlavní endokrinné žlázy, muž vlevo, žena vpravo. 1 - šišinka, 2 - hypofýza, 3 - štítná žláza, 4 - brzlík, 5 - nadledvinková žláza, 6 - pankreas, 7 - vaječník, 8 - semenník
https://sestra.org/Endokrinn%C3%AD_syst%C3%A9m
12 hodina
BIOLOGICKÁ DETERMINACE ČLOVĚKA
videa: člověk a drogy: www.youtube.com/results?search_query=drogy+a+mozek&oq=drogy+a+mozek&gs_l=youtube.3..0.1523.5315.0.5720.13.9.0.4.4.0.168.1050.2j7.9.0...0.0...1ac.1.f_-Y4Eg1Uj4
NERVOVÁ SOUSTAVA
_ CNS (centrální nervová soustava: mozek, prodloužená mícha a mícha)
- PNS (periferní nervová soustava)- spojuje CNS a zakončení těla
NEURON
- Byl jednou jeden život: www.youtube.com/watch?v=MBXbMI-c1Wo
a realita (ale v aj) www.youtube.com/watch?v=CrSR-55xXD8&feature=related
oprava tragického testu a nová látka
11 hodina
test
10 hodina
opakování látky a zkoušení
9 hodina
Kazuistika, psychologiecké metody
příklady kazuistiky naleznete zde:
https://kejtyyy.blog.cz/1107/kazuistika-teorie-a-metody-socialni-prace
8 hodina
praktické cvičení chování a prožívání
7 hodina
Chování a prožívání
6 hodina
Psychologie humanitní, kognitivní a transpersonální
5 hodina
Jung - analytická psychologie (pojmy kolektivní nevědomí, archetyp)
Adler - rodina, sourozenci
4 hodina:
Z. Freud - vědomí, podvědomí, nevědomí
- ego, superego, id
3 hodina:
Vznik psychologie jako vědy: první psychologická laboratoř v Lipsku
Z. Freud: metoda psychoanalýza (hypnóza, výklad snů, volné asociace, přeřeky, diskuse).
Zkuste si Freudův Test osobnosti: www.psychotesty.psyx.cz/icap/vedma0.php
____________________________________________________________________________________________________________
2 hodina:
Nauka o duši (presokratici, Sokrates, Platón, Aristoteles, sv. Augustin, Tomáš Akvinský, René Descartes, vznik vědy)
Poznej kdo je kdo!
Nápověda jsou jejich hesla (zleva):
- "Jestliže se vůle zaměří na nějakou věc, která sama o sobě odporuje lásce, jež nás směřuje k poslednímu cíli, už tím se hřích stává smrtelným, ... ať už je namířen proti Boží lásce, jako např. rouhání, křivá přísaha, nebo proti lásce k bližnímu, jako například vražda, cizoložství. Když se vůle hříšníka obrátí k nějaké věci, která v sobě nese nepořádek, ale není namířena proti lásce k Bohu nebo bližnímu, je to hřích všední, jako např. prázdná slova, nevhodný smích."
- . „Duše je tedy jako ruka; neboť jako ruka jest nástrojem nástrojů, tak rozum jest tvarem tvarů a smysl jest tvarem toho, co je přístupno vnímání."
- "Já myslím, tedy jsem je tak pevná a zaručená, že ani ty nejpodivnější předpoklady skeptiků jí nemohou otřást, usoudil jsem, že ji mohu bez váhání přijmout jako první princip filosofie, který jsem hledal."
- "Toužím poznat Boha a duši, jinak nic."
- "Myšlení je řeč, kterou vede duše sama se sebou o zkoumaném předmětu.
Výsledky: Tomáš Akvinský, Aristoteles, Descartes, sv. Augustin, Platón
__________________________________________________________________________________________________________
1. hodina
Úvod do psychologie (terapie ve skupině a její analýza)Osobnost a dědičnost_Vzpoura deprivantu_Koukolik_Drtilova.pdf (1,1 MB)